Újezd nad Lesy - Dolní Počernice - Hostivař - Průhonice - Říčany - Újezd nad Lesy

Je konec dubna, před námi je prodloužený víkend a my se vydáváme se kamaráda Kamilem a Hančou do Prahy. Máme možnost ubytování zdarma, tak s Irmískem neváháme. V pátek odpoledne nasedáme do auta, kola připevňujeme na střechu a vyrážíme do našeho hlavního města. Přesněji na okraj Prahy, protože naším cílem bude Újezd nad Lesy. Tam dorážíme okolo deváté hodiny večerní. Ubytujeme se a zaskočíme ještě na dvě pivka.

Sobotní ráno nás vítá krásným počasím a já jsem naplánoval trasu, po které už jsme minulý rok částečně jeli. Vyrážíme, proplétáme se Újezdem a míříme k nádraží v Klánovicích. Tam se konečně dostáváme pryč od provozu a před nádražím uhýbáme vlevo na turistickou značku. Několik set metrů jedeme krásným lesíkem, poté projedeme mezi zástavbou rodinných domů a znova se ocitáme na prázdné štěrkové cestě. Ta nás po chvíli přivede do obce Běchovice.

Tady podjedeme železniční trať a znova jsme na cyklostezce. Ocitáme se na louce plné pampelišek a využíváme toho k pořízení společného fota. Trošku nastoupáme, projedeme Vinicemi a přijíždíme k Počernickému rybníku. Kolem něho dojedeme k zámeckému parku v Dolních Počernicích, kde se rovněž nachází Počernický pivovar. Samozřejmě si uděláme zastávku, procházíme si zámecký areál a ochutnáme i zdejší pivo.

Odtud už cestu znám, tak se nemusím dívat do mapy a vyvádím kamarády směrem k Novým Štěrboholům. Před touto částí ale uhýbáme vlevo na cyklostezku. Ta je asfaltová, skoro nikdo na ní není a jede se pohodově. Projíždíme okolo retenční nádrže Slatina a dostáváme se do Dolních Měcholup. Tady odbočíme směrem na Hostivař, projíždíme okolo filmových ateliérů, projedeme nádražím na druhou stranu a sjíždíme na velkou křižovatku. Tu přejdeme raději pěšky po přechodu a po chvilce se dostáváme k potoku Botič, jehož meandry upoutaly mou pozornost už minulý rok.

Tady si uděláme další pauzu a jdeme se občerstvit pivkem. Počasí nám vychází parádně a je pořádně horko. Ocitáme se na cyklostezce, která po krátkém stoupání přivádí k hrázi Hostivařské přehrady. Kolem této nádrže pojedeme tři kilometry, vjedeme krátce do Petrovic a kousek pojedeme po turistické pěšince okolo Botiče. Pak vjíždíme do Křeslic a odtud se po silnici přesuneme do nedalekého Újezdu. Za touto obcí podjedeme dálnici a vjíždíme do Průhonic.

Stejně jako minulý rok, i letos platíme vstupné do zámeckého areálu Průhonice. Zdejší zámek je krásný a my si letos obejdeme i Podzámecký rybník. Po hodině prohlídky, pěší chůze a focení, jdeme konečně na oběd do blízké pizzerie. Pochutnáváme si na italských dobrotách a dáváme si s Kamilem další pivko. Tady se ale naše cesty rozcházejí. Kamil s Hančou pojedou nejkratší cestou zpátky do Újezdu nad Lesy, protože je čeká večerní koncert Rogerse Waterse. Já jsem domluvený s mým dlouholetým kamarádem, kterého jsem již několik let neviděl, že se potkáme. A tak pojedeme s Irmískem do Říčan, kde kamarád bydlí.

Tento úsek cesty už není nijak zajímavý, jedeme silnicí a postupně projíždíme obcemi Čestlice, Nupaky a Kuří. Po osmi kilometrech vjíždíme do Říčan a hospůdku, kde máme sraz, nacházíme poměrně lehce. Nakonec se solidně zakecáváme a zvedáme se, až když se začíná stmívat. Nedá se nic dělat, nasazujeme blikačky a s miláčkem vyrážíme na poslední, 13 kilometrů dlouhou trasu. Na ubytování přijíždíme za tmy a míříme rovnou do sprchy. Pak ještě počkáme na kamarády, až se vrátí z koncertu a odcházíme na kutě.